Ο Eisenstein το 1931 βρίσκεται στο Μεξικό. Με τη χρηματοδότηση του συγγραφέα Upton Sinclair αποφασίζει να βάλει μπροστά το μεγαλύτερο project του, το Que Viva Mexico. Με εκλεκτή παρέα (τους αριστερούς ζωγράφους Diego Riviera, David Alfaro Sequeiros και José Clemente Orozco) για οδηγούς, ο Eisenstein με το βοηθό του Grigori Alexandrov και τον οπερατέρ Edouard Tissé ξεκινάει ένα κινηματογραφικό ταξίδι 2 ½ μηνών στο Μεξικό.Τα γυρίσματα διακόπτονται (οικονομικοί λόγοι είναι η επίσημη δικαιολογία) πριν την ολοκλήρωσή τους, τα αρνητικά δεν καταλήγουν ποτέ στη Μόσχα όπως περίμενε ο (επανακάμψας εν τω μεταξύ) Αιζενστάιν για να προχωρήσει στο μοντάρισμα και το πιο μεγαλόπνοο σχέδιο του δημιουργού μοιάζει οριστικά χαμένο. Και όμως, μετά από διαπραγματεύσεις 40 περίπου χρόνων, το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης (όπου είχαν καταλήξει) επιστρέφει τα αρνητικά στον Alexandrov (το μόνο επιζώντα από τους τρεις), ο οποίος ακολουθώντας τις σημειώσεις του μεγάλου δημιουργού μοντάρει τα πλάνα και η "ταινία" κυκλοφορεί τελικά το 1979.
Η ταινία θα αποτελείτο από 6 επεισόδια ("Conquest", "Sandunga", "Fiesta", "Maguey", "Soldadera", και "Epilogue") εκ των οποίων το πέμπτο δεν γυρίστηκε ποτέ. Ξεκινώντας με γραφή που αρχικά θυμίζει ντοκυμαντέρ, με κοινωνιολογικές και ανθρωπολογικές αναφορές στους ιθαγενείς του Μεξικό (μνημεία, θρησκευτικά τελετουργικά, γαμικά έθιμα, σχέση με το θάνατο κλπ) καθώς και στην κατάκτηση από τον Κορτέζ , χτίζει το θέμα του που δεν είναι άλλο παρά η καταπίεση του προλεταριάτου από τους μεγαλογαιοκτήμονες και η επανάσταση του Εμιλιάνο Ζαπάτα για την ανακατανομή γής και την κοινωνική δικαιοσύνη.
Το Maguey, ώντας το κεντρικό επεισόδιο του φιλμ, περιγράφει την τραγική ιστορία ενός ζευγαριού ιθαγενών στη δούλεψη ισπανού γαιοκτήμονα την περίοδο της δικτατορίας του Porfirio Diaz. Tο Soldadera, που δε γυρίστηκε ποτέ, θα αποτελείτο από εικόνες της Μεξικανικής επανάστασης ακολουθούμενη από τον επίλογο-καταγγελία του πολιτικού συστήματος (Epilogue, με σκηνές από τη Μέρα των Νεκρών, σημαντική μεξικανική γιορτή).
Αν και η ρητορική του σεναρίου μπορεί να μοιάζει λίγο ξεπερασμένη, ο τρόπος που η εικόνα περνάει τα μυνήματά του είναι ανυπέρβλητος. Εκπληκτικές γωνίες λήψεις, με τους χώρους, τα πρόσωπα και τα σώματα άλλοτε να γίνονται ένα και άλλες φορές να συνδιαλέγονται εκπληκτικά μεταξύ τους. Το μοντάζ του Alexandrov αρκετά πιστό στις ιδέες και την τεχνική του Αιζενστάιν. Υψηλή τέχνη στην υπηρεσία των ιδεών (ή μήπως το αντίθετο;). Σε γενικές γραμμές είναι ένα πολύ ενδιαφέρον δημιούργημα, με κάποιες μαγευτικές στιγμές που σε κάνουν να πιστεύεις ότι αν ο Αιζενστάιν είχε καταφέρει να τo ολοκληρώσει θα μιλούσαμε ίσως για μια από τις μεγαλύτερες ταινίες όλων των εποχών.
δείτε το trailer της ταινίας
Κατεβάστε τους Αγγλικούς υπότιτλους απο εδώ
http://rapidshare.com/files/296173372/srgeieisnstnqvvmxco3279.7z.001
http://rapidshare.com/files/296177646/srgeieisnstnqvvmxco3279.7z.002
http://rapidshare.com/files/296181590/srgeieisnstnqvvmxco3279.7z.003
http://rapidshare.com/files/296185329/srgeieisnstnqvvmxco3279.7z.004
http://rapidshare.com/files/296188878/srgeieisnstnqvvmxco3279.7z.005
http://rapidshare.com/files/296192643/srgeieisnstnqvvmxco3279.7z.006
http://rapidshare.com/files/296196520/srgeieisnstnqvvmxco3279.7z.007
http://rapidshare.com/files/296200223/srgeieisnstnqvvmxco3279.7z.008
http://rapidshare.com/files/296203847/srgeieisnstnqvvmxco3279.7z.009
http://rapidshare.com/files/296207406/srgeieisnstnqvvmxco3279.7z.010
http://rapidshare.com/files/296210542/srgeieisnstnqvvmxco3279.7z.011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου