Με αφορμή τη σχέση ενός ρομαντικού, ιδεαλιστή νέου με μια φιλόδοξη τραγουδίστρια, ο Γκοντάρ κάνει μια περιδιάβαση στο Παρίσι του 1965, σχολιάζοντας ταυτόχρονα τη νεολαία της κατανάλωσης, σε μια από τις πιο πρωτότυπες ταινίες του.
Όλος ο Γκοντάρ σε μια ταινία. Η ιδιαίτερη ματιά του μεγάλου δημιουργού ο τρόπος να εκθέτει, να περιγράφει και να εστιάζει στους νέους ανθρώπους της δεκαετίας του 1960, και με ότι έχει να κάνει με αξίες της κρίσης τους, πολιτικές απόψεις, την καθημερινή ζωή. Ο ήρωας της ταινίας, ο Πώλ , ο οποίος μόλις αποσύρθηκε από το στρατό ( Jean-Pierre Leaud), η σύντροφος του Μαντλίν (Chantal Goya) η οποία ονειρεύεται να γίνει ποπ τραγουδίστρια, οι φίλοι και οι συνεργάτες τους, ένα ατέλειωτο γαϊτανάκι ανθρώπινων σχέσεων, ένα "περιγραφικό δοκίμιο" για τον έρωτα.
Είναι υπερβολή να προσπαθήσει να περιγράψει κανείς μια ταινία του Γκοντάρ. Υπάρχει όμως μία πρόταση μέσα στην οποία κλείνεται όλη η ουσία της ταινίας: "Τα παιδιά του Μάρξ και της Coca Cola είναι το θέμα αυτής της ταινίας."
Όλος ο Γκοντάρ σε μια ταινία. Η ιδιαίτερη ματιά του μεγάλου δημιουργού ο τρόπος να εκθέτει, να περιγράφει και να εστιάζει στους νέους ανθρώπους της δεκαετίας του 1960, και με ότι έχει να κάνει με αξίες της κρίσης τους, πολιτικές απόψεις, την καθημερινή ζωή. Ο ήρωας της ταινίας, ο Πώλ , ο οποίος μόλις αποσύρθηκε από το στρατό ( Jean-Pierre Leaud), η σύντροφος του Μαντλίν (Chantal Goya) η οποία ονειρεύεται να γίνει ποπ τραγουδίστρια, οι φίλοι και οι συνεργάτες τους, ένα ατέλειωτο γαϊτανάκι ανθρώπινων σχέσεων, ένα "περιγραφικό δοκίμιο" για τον έρωτα.
Είναι υπερβολή να προσπαθήσει να περιγράψει κανείς μια ταινία του Γκοντάρ. Υπάρχει όμως μία πρόταση μέσα στην οποία κλείνεται όλη η ουσία της ταινίας: "Τα παιδιά του Μάρξ και της Coca Cola είναι το θέμα αυτής της ταινίας."
Σε 15 επεισόδια από «συγκεκριμένα γεγονότα», ο Ζαν-Λικ Γκοντάρ μάς παρουσιάζει «τα παιδιά του Μαρξ και της Κόκα-Κόλα» σε διάφορες πτυχές της καθημερινής ζωής τους, όπως τις κατέγραψε στο Παρίσι το καλοκαίρι του 1965. Περίοδο αμέσως μετά τον πόλεμο της Αλγερίας και το ξεκίνημα εκείνου του Βιετνάμ, με τον πρωταγωνιστή του, Πολ (στον ρόλο ο τακτικός πρωταγωνιστής του Τριφό, Ζαν-Πιερ Λεό), έναν ρομαντικό νέο, βετεράνο του πολέμου της Αλγερίας, που πιστεύει στην ποίηση και τον αληθινό έρωτα, να γνωρίζεται με μια φιλόδοξη νεαρή τραγουδίστρια, τη Μαρλέν (Σαντάλ Γκόγια), να μετακομίζει στο διαμέρισμά της και ν' αναλαμβάνει μια έρευνα αγοράς για μια εταιρεία, παίρνοντας συνεντεύξεις από διάφορα άτομα.
Μια ακόμη ευκαιρία για τον Γκοντάρ να μας μιλήσει για πράγματα που τον ενδιαφέρουν, από την ποίηση και τη λογοτεχνία (σ' όλη τη διάρκεια της ταινίας διαβάζονται αποσπάσματα από διάφορα βιβλία) μέχρι τα κοινωνικά και πολιτικά προβλήματα της καταναλωτικής κοινωνίας της τότε Γαλλίας.
Εδώ ο σκηνοθέτης συνδυάζει τη φιξιόν με το ντοκιμαντέρ, με τον φακό του να μην περιορίζεται στην καταγραφή της σχέσης ανάμεσα στον Πολ και τη Μαντλέν ή τις δυο φίλες της αλλά να καταγράφει κι όσα συμβαίνουν γύρω του. Σε μια σκηνή, μια νεαρή υπάλληλος («συζήτηση με ένα προϊόν της κατανάλωσης» τη χαρακτηρίζει ο σκηνοθέτης) προσπαθεί να πει τις απόψεις της για τη ζωή, τον σοσιαλισμό, τον έρωτα, την αντίδραση. «Ξέρεις τι σημαίνει αντιδραστικός, είσαι αντιδραστική;», τη ρωτάει κι εκείνη απαντά: «Ναι, μου αρέσει να αντιδρώ σ' αυτά που συμβαίνουν», ενώ σε μια άλλη ερώτηση, αν αυτή τη στιγμή γίνεται κάποιος πόλεμος, εκείνη απαντά: «Δεν νομίζω» και στο επόμενο πλάνο πέφτει η χρονιά: 1965!
Ενώ σε μια άλλη σκηνή, μια φωνή απαγγέλλει απόσπασμα-παραλλαγή του «Πάτερ ημών», λέγοντας: «Δος ημίν την τηλεόραση και το αυτοκίνητο...».
Εδώ ο σκηνοθέτης συνδυάζει τη φιξιόν με το ντοκιμαντέρ, με τον φακό του να μην περιορίζεται στην καταγραφή της σχέσης ανάμεσα στον Πολ και τη Μαντλέν ή τις δυο φίλες της αλλά να καταγράφει κι όσα συμβαίνουν γύρω του. Σε μια σκηνή, μια νεαρή υπάλληλος («συζήτηση με ένα προϊόν της κατανάλωσης» τη χαρακτηρίζει ο σκηνοθέτης) προσπαθεί να πει τις απόψεις της για τη ζωή, τον σοσιαλισμό, τον έρωτα, την αντίδραση. «Ξέρεις τι σημαίνει αντιδραστικός, είσαι αντιδραστική;», τη ρωτάει κι εκείνη απαντά: «Ναι, μου αρέσει να αντιδρώ σ' αυτά που συμβαίνουν», ενώ σε μια άλλη ερώτηση, αν αυτή τη στιγμή γίνεται κάποιος πόλεμος, εκείνη απαντά: «Δεν νομίζω» και στο επόμενο πλάνο πέφτει η χρονιά: 1965!
Ενώ σε μια άλλη σκηνή, μια φωνή απαγγέλλει απόσπασμα-παραλλαγή του «Πάτερ ημών», λέγοντας: «Δος ημίν την τηλεόραση και το αυτοκίνητο...».
Η ταινία σημείωσε τη στροφή του Γκοντάρ στον πολιτικό κινηματογράφο, στροφή που θα τον οδηγήσει σ' ένα μαοϊκού τύπου σινεμά, μακριά από τον παραδοσιακό κινηματογράφο, πιο κοντά στο ντοκιμαντέρ παρά στη μυθοπλασία, πριν αργότερα στραφεί και πάλι στη φιξιόν με ταινίες όπως «Ονομα: Κάρμεν» και άλλες.
Δείτε treiler της ταινίας
http://rapidshare.com/files/30430217/JLG-MasFem.part01.rar
http://rapidshare.com/files/30434932/JLG-MasFem.part02.rar
http://rapidshare.com/files/30439392/JLG-MasFem.part03.rar
http://rapidshare.com/files/30443583/JLG-MasFem.part04.rar
http://rapidshare.com/files/30447200/JLG-MasFem.part05.rar
http://rapidshare.com/files/30450488/JLG-MasFem.part06.rar
http://rapidshare.com/files/30453545/JLG-MasFem.part07.rar
http://rapidshare.com/files/30456266/JLG-MasFem.part08.rar
http://rapidshare.com/files/30458997/JLG-MasFem.part09.rar
http://rapidshare.com/files/30461878/JLG-MasFem.part10.rar
http://rapidshare.com/files/30464441/JLG-MasFem.part11.rar
http://rapidshare.com/files/30467043/JLG-MasFem.part12.rar
http://rapidshare.com/files/30469440/JLG-MasFem.part13.rar
http://rapidshare.com/files/30471652/JLG-MasFem.part14.rar
http://rapidshare.com/files/30425349/JLG-MasFem.part15.rar
PASSWORD: www.AvaxHome.ru
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου