Η Πλατεία των Πέντε Φεγγαριών (2003) του Ρέντσο Μαρτινέλλι

«Η Πλατεία των Πέντε Φεγγαριών», αποτελεί και τίτλο ταινίας του Ρέντσο Μαρτινέλλι. Θέμα της ταινίας η απαγωγή και η δολοφονία του Ιταλού πολιτικού Άλντο Μόρο. Ο Α. Μόρο απήχθη από τις Ερυθρές Ταξιαρχίες στις 16 Μαρτίου 1978, σε μια επιχείρηση που έγινε στην οδό Φάνι της Ρώμης. Το πτώμα του δολοφονημένου πολιτικού βρέθηκε 55 ημέρες αργότερα στο πορτ-μπαγκάζ ενός κόκκινου Ρενώ, στο κέντρο της Ρώμης, σε ίση σχεδόν απόσταση από τα κεντρικά γραφεία του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος [πρόεδρος του οποίου ήταν τότε ο Α. Μόρο] και του Κομμουνιστικού Κόμματος.

Τα ερωτήματα σχετικά με την απαγωγή και τη δολοφονία του Μόρο πάμπολλα. Ήταν πράγματι «ένα χτύπημα στην καρδιά του κράτους» από τις Ερυθρές Ταξιαρχίες; Ο Α. Μόρο δολοφονήθηκε για να μην προχωρήσει στον «ιστορικό συμβιβασμό», δηλαδή τη συμμετοχή των Ιταλών κομμουνιστών στη διακυβέρνηση της χώρας; Τι ακριβώς συνέβη την ημέρα της απαγωγής του; Τι απέγιναν τα «πρακτικά» της ανάκρισής του από τα μέλη των Ε.Τ.;

Ο Γκυ Ντεμπόρ είχε πει κάποτε πως «η Ιταλία είναι το μεγαλύτερο εργαστήριο της αντεπανάστασης επειδή είναι και το μεγαλύτερο εργαστήριο της επανάστασης» – αν οι όροι αυτοί έχουν κάποια σημασία, σήμερα. Πάντως, η Ιταλία ήταν και είναι βυθισμένη μέσα στη σήψη. Τι να πρωτοαναφέρει κανείς; Βατικανό, μαφία, ιταλοί πολιτικοί, μίζες, σκάνδαλα, τρομοκρατία, μυστικές υπηρεσίες, Gladio…

[Gladio – «Ξίφος», το ιταλικό παρακλάδι του ΝΑΤΟ-ϊκού σχεδίου «Stay Behind», για «την αντιμετώπιση των κομμουνιστών», σε περίπτωση που αυτοί καταλάμβαναν την εξουσία σε κάποια χώρα της Δύσης. Στην Ελλάδα είχε το όνομα «Κόκκινη Προβιά», αλλά σε αντίθεση με την Ιταλία, ουδέποτε έγινε η παραμικρή έρευνα…]

Υπόθεση

Ο Σάδερλαντ υποδύεται έναν εισαγγελέα της Σιένας που ενώ βγαίνει στην σύνταξη, παραλαμβάνει από κάποιον την ερασιτεχνική ταινία της απαγωγής του Άλντο Μόρο. Παράλληλα προσπαθεί να βρει το γνήσιο αρχείο του Άλντο Μόρο από το οποίο λείπουν 5 με 6 κεφάλαια. Αυτά δηλαδή που υποδεικνύουν τους πραγματικούς εντολοδότες.

Εκείνη την περίοδο ο δημοσιογράφος Μίνο Πεκορέλλι είχε αναφέρει ότι κατείχε όλο το αρχείο. Μερικές ημέρες αργότερα δολοφονήθηκε. Ο επί πολλά έτη πρωθυπουργός της Ιταλίας κατηγορήθηκε από την ιταλική δικαιοσύνη ως ο άνθρωπος που έδωσε την εντολή για τη δολοφονία του Πεκορέλλι. Μετά από δίκη που κράτησε αρκετά χρόνια, τελικά ο Τζούλιο Αντρεόττι αθωώθηκε.

Σύμφωνα με την ταινία στην αρχή οι Ερυθρές Ταξιαρχίες ήθελαν να απαγάγουν τον Τζούλιο Αντρεόττι. Όμως ο τότε αρχηγός τους και πρόσωπο-κλειδί, Μορρέττι, προσανατολίζεται προς τον Άλντο Μόρο.

Ο εισαγγελέας Σάδερλαντ βοηθούμενος από τη σύγχρονη τεχνολογία καταφέρνει να εντοπίσει, σε κάποια πλάνα της ερασιτεχνικής ταινίας, ένα άτομο που παρακολουθεί ατάραχο όλη την επιχείρηση της απαγωγής. Πρόκειται για ένα πράκτορα των μυστικών υπηρεσιών της Ιταλίας. Εκείνη την περίοδο, ο τότε πρόεδρος της Ιταλίας Φραντσέσκο Κοσσίγκα είχε δημιουργήσει τρεις μυστικές υπηρεσίες.

Στην ταινία γίνεται αναφορά επίσης για ένα ακόμη άγνωστο άτομο. Δεν ανήκει στις Ερυθρές Ταξιαρχίες. Είναι αυτός που σκοτώνει τον πιο σημαντικό και πιο επικίνδυνο προσωπικό φρουρό του Άλντο Μόρο. Άγνωστη η εθνικότητά του.

Τελικώς ο εισαγγελέας, μετά από κάποιες πληροφορίες, καταλήγει στο Παρίσι. Εκεί συναντά ένα άτομο που ονομάζεται L’ Entita (Η Ύπαρξη). Αυτός του αναφέρει πως από τα μέσα της δεκαετίας του 1950 στο Παρίσι λειτουργούσε το Ίδρυμα Ξένων Γλωσσών «Υπερίων». Το Ίδρυμα ήταν η κάλυψη της μεγαλύτερης μυστικής βάσης της CIA στην Ευρώπη. Εκεί εκπαιδεύονται πράκτορες ώστε να διεισδύσουν σε αριστερές οργανώσεις. Σκοπός τους να μην πέσουν στα χέρια των κομουνιστών οι χώρες μέλη του ΝΑΤΟ. Ο Άλντο Μόρο μια μέρα πριν από την απαγωγή του είχε αποφασίσει να φέρει στην εξουσία το κομουνιστικό κόμμα της Ιταλίας. Ένας από αυτούς τους πράκτορες ήταν και ο Μορέττι, ο αρχηγός των Ερυθρών Ταξιαρχιών. Μέχρι το 1970 οι Ερυθρές Ταξιαρχίες δεν είχαν προβεί σε δολοφονικές ενέργειες. Εκείνη την περίοδο ο Μορέττι είχε ήδη διεισδύσει στην οργάνωση κατέχοντας μάλιστα και ηγετική θέση. Το 1972 μετά από μια επιχείρηση η αστυνομία ανακοινώνει ότι συνέλαβε όλους τους αρχηγούς των Ερυθρών Ταξιαρχιών. Όλους εκτός από τον Μορέττι. Έτσι ο Μορέττι καταφέρνει να ελέγξει πλήρως την οργάνωση.

Σε μια συνέντευξη ο σκηνοθέτης Renzo Martinelli λέει...

Για να καταλάβει κανείς την υπόθεση Μόρο πρέπει να ξεκινήσει από την Γιάλτα. Ένα κομμουνιστικό κόμμα δεν μπορούσε να ανέβει στην εξουσία σε μια δυτική δημοκρατία και ουσιαστικά να αποκτήσει πρόσβαση στα μυστικά του ΝΑΤΟ.

ΕΝΣΩΜΑΤΩΜΕΝΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΥΠΟΤΙΤΛΟΙ
http://rapidshare.com/files/19153730/FIVE_MOON_SQUARE.part01.rar
http://rapidshare.com/files/19156252/FIVE_MOON_SQUARE.part02.rar
http://rapidshare.com/files/19159057/FIVE_MOON_SQUARE.part03.rar
http://rapidshare.com/files/19162360/FIVE_MOON_SQUARE.part04.rar
http://rapidshare.com/files/19165461/FIVE_MOON_SQUARE.part05.rar
http://rapidshare.com/files/19144271/FIVE_MOON_SQUARE.part06.rar
http://rapidshare.com/files/19146319/FIVE_MOON_SQUARE.part07.rar
http://rapidshare.com/files/19148685/FIVE_MOON_SQUARE.part08.rar
http://rapidshare.com/files/19150801/FIVE_MOON_SQUARE.part09.rar
http://rapidshare.com/files/19150949/FIVE_MOON_SQUARE.part10.rar
Pass : soichiro

2 σχόλια:

One είπε...

Δυστυχώς η ταινία είναι για τα σκουπίδια. Γεμάτη κλισέ και εύπεπτες γενικεύσεις η πιο επιφανειακή προσέγγιση του θέματος που έχω δει. Κυκλοφορούν πολλές τέτοιες εκδοχές του συρμού στην Ιταλία για την υπόθεση.

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ. Συμπληρώνω πως, από κάποιο σημείο & έπειτα, καταντά κουραστική. Συν τοις άλλοις το τέλος είναι δυσνόητο & ... δεν ξέρω ΚΑΝ πως να το χαρακτηρίσω!