Έ νας νυσταγμένος οδηγός σκοτώνει κατά λάθος έναν πεζό στα περίχωρα της Κωνσταντινούπολης. Θέλοντας να αποφύγει τις συνέπειες, θα προτείνει στον υπάλληλό του, έναντι αμοιβής, να αναλάβει την ευθύνη και να εκτίσει την ολιγόμηνη ποινή φυλάκισης στη θέση του. Όταν ο τελευταίος δέχεται την πρόταση, ο άνεργος γιος του σκέφτεται σαν διέξοδο να χρησιμοποιήσει ένα μέρος της αμοιβής για να ξεκινήσει μια δουλειά. Παράλληλα, όσο λείπει ο σύζυγος, το αφεντικό δημιουργεί σεξουαλική σχέση με τη γυναίκα του φυλακισμένου υπαλλήλου του. Όταν μετά από εννέα μήνες ο σύζυγος αποφυλακιστεί, τίποτα δεν θα είναι όπως πριν… Ο Τζεϊλάν, όχι άδικα, θεωρείται ο "Αντονιόνι της Τουρκίας" μια και επιλέγει να εστιάσει τα θέματά του στα αδιέξοδα των οικογενειακών σχέσεων, σαν αντανάκλαση της ταξικής τους θέσης. Σε πρώτο επίπεδο, η κοινωνία απουσιάζει εντελώς. Η κάμερα παρακολουθεί τους τέσσερις πρωταγωνιστές να παλεύουν με τα προσωπικά τους φαντάσματα, προσπαθώντας να χαράξουν προσωπικές στρατηγικές και να δώσει ο καθένας τις δικές του απαντήσεις. Στην πραγματικότητα όμως, οι κοινωνικές σχέσεις, πανταχού παρούσες, καθορίζουν την εξέλιξη της ιστορίας και κατευθύνουν τις αποφάσεις των ηρώων. Το "είναι καθορίζει τη συνείδηση" για άλλη μια φορά και το αφεντικό δεν θα διστάσει ούτε στιγμή να κρυφτεί πίσω από μια χούφτα χρήματα, για να αποφύγει τις συνέπειες της πράξης του. Κάτι που ισχύει και για την οικογένεια των εργατών, που οι αποφάσεις τους ορίζονται από την ανέχεια και την έλλειψη εναλλακτικών διεξόδων. Ένα σημαντικό κομμάτι στην ταινία καταλαμβάνει η εργάτρια-σύζυγος που αντιμετωπίζει την πολλαπλή καταπίεση από τους άντρες που την περιβάλλουν: Πέρα από την ταξική-οικονομική διάσταση του προβλήματος, θα βρεθεί αντιμέτωπη και με την κυριαρχία της πατριαρχικής ηθικής, που επιτρέπει ακόμα και στο νεαρό γιο της να τη χαστουκίσει για να τη "συνετίσει". Και αφού δεν μιλάμε για μια ταινία μεγαλόστομης καταγγελίας, αλλά για μελέτη πάνω στις λεπτές, προσωπικές ισορροπίες των ηρώων της ταινίας, το παζλ μπερδεύεται ακόμη περισσότερο με ένα συγκλονιστικό σεναριακό εύρημα: τη σποραδική εμφάνιση του μικρού νεκρού παιδιού της οικογένειας, που στοιχειώνει τη μνήμη του πατέρα, εντείνοντας την αίσθηση της μοναξιάς και της απώλειας. Ο τίτλος της ταινίας κάνει μια ευθεία αναφορά στη στάση των τριών ηρώων, που "δεν βλέπουν, δεν μιλούν και δεν ακούνε", προτιμώντας να αποσιωπήσουν παρά να μιλήσουν και να καταπνίξουν παρά να αποκαλύψουν τις σκέψεις και τα πραγματικά τους αισθήματα. Οι "Τρεις πίθηκοι" είναι μια πολύ σημαντική ταινία που καταγράφει ένα προσωπικό και συλλογικό τέλμα. Ο Τζεϊλάν δεν έχει τις απαντήσεις, αλλά μέσα απ' τη δουλειά του παρουσιάζει πραγματικά αδιέξοδα σημερινών ανθρώπων, χωρίς ωραιοποιήσεις ή υπεκφυγές. Μια ταινία-έκπληξη που αξίζει να δείτε!
ενσωματωμένοι ελληνικοί υπότιτλοι
http://rapidshare.com/files/17934206...darx.part1.rar
http://rapidshare.com/files/17934719...darx.part2.rar
http://rapidshare.com/files/17935486...darx.part3.rar
http://rapidshare.com/files/17936946...darx.part4.rar
http://rapidshare.com/files/17937487...darx.part5.rar
http://rapidshare.com/files/17938112...darx.part6.rar
http://rapidshare.com/files/17938727...darx.part7.rar
http://rapidshare.com/files/17939349...darx.part8.rar
|
1 σχόλιο:
paidia to link einai nekro.opoios goustarei to ftiaxnei.euxaristw
Δημοσίευση σχολίου