Στη ράχη του διαβόλου (2001) του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο

Ο πόλεμος και ο θάνατος, με επίκεντρο τη σφαγή των αθώων, είναι στο επίκεντρο της θαυμάσιας αυτής, εφιαλτικής, οπτικά ελκυστικής, ταινίας του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο που συνδυάζει με τρόπο συναρπαστικό τον τρόμο με το πολιτικό σχόλιο.

Η σφαγή των αθώων στη διάρκεια του ισπανικού εμφυλίου πολέμου είναι το βασικό θέμα της ασυνήθιστης αλλά ευπρόσδεκτης αυτής αντιφασιστικής ταινίας τρόμου που γύρισε στην Ισπανία ο 36χρονος Μεξικανός σκηνοθέτης Γκιγιέρμο ντελ Τόρο.Πρωταγωνιστής, ένα δωδεκάχρονο αγόρι, ο Κάρλος, που ο δάσκαλός του το εγκαταλείπει σ' ένα απομονωμένο οικοτροφείο, έξω από την Καταλονία, λίγο πριν από το τέλος του εμφυλίου πολέμου.

 Πρόκειται, όπως ανακαλύπτουμε στη συνέχεια, για οικοτροφείο αρρένων για τα παιδιά νεκρών Ρεπουμπλικάνων. Πίσω από το δυνατό φως ενός στεγνού, χρυσαφένιου τοπίου, που θυμίζει πίνακες του Βαν Γκογκ αλλά και τις γυμνές πεδιάδες των γουέστερν, υπάρχει η σκοτεινή, απειλητική ατμόσφαιρα ενός γεμάτου μυστικά υπογείου, όπου παίρνουν μορφή διάφορες λαϊκές παραδόσεις κι όπου κυκλοφορεί το φάντασμα ενός παιδιού που σκοτώθηκε, όπως πιστεύεται, στη διάρκεια μιας επιδρομής. «Τι είναι ένα φάντασμα;» ρωτά ο αφηγητής στο ξεκίνημα της ταινίας. «Μια τραγωδία καταδικασμένη να επαναλαμβάνεται συνέχεια». Θα μπορούσε κανείς να προσθέσει, μια επικείμενη τραγωδία, όπως αυτή που θ' ακολουθήσει το τέλος του εμφυλίου, όπως η καρφωμένη στο δάπεδο της αυλής βόμβα που δεν έχει εκραγεί, που τα παιδιά πιστεύουν ότι είναι ακόμη «ζωντανή».

Ο Ντελ Τόρο φτιάχνει ουσιαστικά μια πολιτική αλληγορία, συνδυάζοντας στοιχεία των ταινιών τρόμου με στοιχεία ενός πολιτικού κινηματογράφου, πολιτικού όμως με μια πλατύτερη έννοια: η Κάρμεν και ο Καζάρες, οι δύο ανίκανοι, ηλικιωμένοι αριστεροί διευθυντές του ορφανοτροφείου συμβολίζουν την αδύνατη ισπανική δημοκρατία που οδηγείται στην καταστροφή της, αντίθετα με το μικρό Κάρλος που συμβολίζει ένα καλύτερο μέλλον, ενώ ο έφηβος Γιασίντο, πρώην μαθητής και τώρα επιστάτης, είναι, κατά κάποιο τρόπο, εκπρόσωπος ενός επικίνδυνου, καθημερινού φασισμού. 

Οσο για το φάντασμα του μικρού ορφανού, αυτό δεν είναι τόσο ένα φάντασμα που τρομάζει το θεατή όσο ένα θλιμμένο, συμπαθητικό, με συγκεκριμένο σκοπό, φάντασμα.


 Ταινία βουτηγμένη σε μια 
απειλητική, εφιαλτική ατμόσφαιρα (η ατμοσφαιρική, με πλούσια χρώματα, φωτογραφία είναι του Γκιγιέρμο Ναβάρο), από την οποία δεν λείπουν οι σουρεαλιστικές πινελιές, που θυμίζουν τον κινηματογράφο του Μπουνιουέλ -ιδιαίτερα στο πρόσωπο της δασκάλας (Μαρίζα Παρέντες) με το ψεύτικο πόδι, κατά κάποιο τρόπο μια ηλικιωμένη Τριστάνα παγιδευμένη σε μια πολιτική τραγωδία από την οποία δεν υπάρχει σωτηρία.

Δείτε το trailer της ταινίας

κατεβάστε τους Ελληνικούς υπότιτλους της ταινίας απο εδώ 

 http://rapidshare.com/files/120899634/El_espinazo_del_diablo_por_torero23.part1.rar
http://rapidshare.com/files/120905433/El_espinazo_del_diablo_por_torero23.part2.rar
http://rapidshare.com/files/120918708/El_espinazo_del_diablo_por_torero23.part3.rar
http://rapidshare.com/files/120926822/El_espinazo_del_diablo_por_torero23.part4.rar
http://rapidshare.com/files/120935727/El_espinazo_del_diablo_por_torero23.part5.rar
http://rapidshare.com/files/120945328/El_espinazo_del_diablo_por_torero23.part6.rar
http://rapidshare.com/files/120954285/El_espinazo_del_diablo_por_torero23.part7.rar
http://rapidshare.com/files/120956564/El_espinazo_del_diablo_por_torero23.part8.rar

 ή

http://www.megaupload.com/?d=Z923ZMMC
http://www.megaupload.com/?d=OUBMWUUZ
http://www.megaupload.com/?d=HCAGPCZR
http://www.megaupload.com/?d=J1EORYFJ
http://www.megaupload.com/?d=97KBDZDE
http://www.megaupload.com/?d=0FB8AGME
http://www.megaupload.com/?d=XCM0356O
http://www.megaupload.com/?d=G18J35EG  


Δεν υπάρχουν σχόλια: